Wednesday, January 11, 2006

In English, please

På 70-tallet fantes det et uttrykk (var det Mao?), som popper opp for meg i forskjellige situasjoner og det er: "for hvem?"
Nå har flere norske, ledende bibliotek-bloggere bestemt seg for å gå over til engelsk for å nå et bredere publikum. I utlandet altså. Sånn er det bare. Norge er et lite land, og internett er globalt og fantastisk spennende og stadig i utvikling. Og dataspråket er jo engelsk.
Så var det bare lille meg som har har stor nytte (og glede) av å lese om data-nyheter på norsk, dansk og svensk. Men som helt klart befinner seg langt på sidelinja i The Web 2.0 Universe.
Da jeg startet min blogg så tenkte jeg at mine leserne skulle være skolebibliotekarene i Fredrikstad kommune og ble litt paff da jeg fant ut at andre hadde lest den. Så liten var min verden!
Ja, ja hva kan jeg si? Fint at verden ikke står stille - eller Is there anybody out there?